Naprawa i regeneracja napędów Xdrive BMW

Niezależnie od nawierzchni i pogody – deszcz,  śnieg czy błoto –  z BMW xDrive pewność, bezpieczeństwo i precyzja jazdy pozostają niezmienne.

Inteligentny napęd xDrive  w ułamkach sekund przystosowuje się do nowych warunków i kieruje moc oraz moment obrotowy na odpowiednią oś. Odpowiedzialne za to jest  elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, które działa  aktywnie, co oznacza, że moment obrotowy rozdzielany jest pomiędzy obie osie w zależności od aktualnych warunków drogowych.

 Dzięki temu, zapewnia optymalną trakcję, stabilny tor jazdy oraz niesamowitą dynamikę na zakrętach. System xDrive stabilizuje samochód jeszcze zanim kierowca odczuje niekorzystne zachowanie pojazdu, zapewniając zawsze optymalną dynamikę.

Oferta

Czasami układ xDrive potrzebuje serwisu

Jak
wszystko co mechaniczne skrzynka rozdzielcza również ma swoją  granice wytrzymałości i  ulega zużyciu.  Czasem wcześniej , czasem później,  a wszystko zależy od kilku czynników :

ciśnienie w ogumieniu. Powinno być
zawsze wyregulowane i utrzymywane wg danych producenta

niewłaściwy rozmiar ogumienia . Niekorzystnym
jest różnica w wysokości bieżnika nawet 2mm, więc wyobraź sobie jak
destrukcyjnie na Twój układ xDrive działa poniższa sytuacja :

 opony homologowane przez producenta mają inny
rozmiar po obwodzie (różnica ok. 2 cm !!!)  niż niehomologowane , w związku z tym
zakładając  na oś przednią i tylną  niby takie same, ale w gruncie rzeczy różne
opony,  narażamy nasz układ xdrive na
pracę w ciągłym poślizgu.

– niewłaściwy poziom oleju w skrzynce VTG spowodowany np.
wyciekiem

Pierwszymi
objawami uszkodzenia skrzyni rozdzielczej (VTG) są nieprzyjemne szarpania,
uślizgi  podczas przyspieszania (czyli
wówczas, kiedy pracuje układ xDrive)  lub
w trakcie pokonywania  zakrętu. Przyczyną
tego rodzaju uszkodzenia jest zużycie tarcz sprzęgła wielopłytkowego.

Czasami
podczas jazdy z okolic podwozia dochodzi wycie – spowodowane jest uszkodzeniem
łożyska  kosza  sprzęgłowego.

Kolejnym
znakiem uszkodzenia przekładni xdrive jest zaświecenie się kontrolek 4×4,
hamulca ręcznego oraz ABS. Usterka tego typu najczęściej występuje w BMW X3
E83. Najczęstszą przyczyną w tym przypadku jest uszkodzenie zębatki silniczka
ustawczego przekładni.

Rodzaje napędów

BMW Seria 1 – ATC35L
BMW Seria 3 – NV124, ATC300, ATC35L
BMW Seria 4 – ATC35L
BMW Seria 5 – ATC300, ATC350, ATC35L
BMW Seria 6 – ATC35L
BMW Seria 7 – ATC350, ATC35L
BMW Seria X1 – ATC350, ATC35L
BMW Seria X3 – ATC400 ,ATC450, ATC45L
BMW Seria X4 – ATC45L, 

BMW Seria X5 – NV125, ATC450, ATC500, ATC700
BMW Seria X6 – ATC450, ATC700

Cennik

Nasza firma wykonuje kompleksowe naprawy samochodów z xDrive wraz z demontażem i montażem, jak również naprawy już zdemontowanych i dostarczonych do nas reduktorów. Wycenę naprawy wykonujemy po rozebraniu i weryfikacji reduktora – aby nie narażać Państwa na zbędne koszty, staramy się wymieniać tylko to, co jest uszkodzone lub może się w niedługim czasie zużyć. Do naprawy używamy wyłącznie części oryginalnych.
W zależności od rozmiaru uszkodzeń regeneracja skrzyni rozdzielczej to wydatek rzędu 3.000 – 4.500  zł netto. Na wykonaną usługę wystawiamy faktury VAT i udzielamy 12 miesięcznej gwarancji bezawaryjnej pracy, bez limitu kilometrów.

Zestaw części podlegających wymianie podczas regeneracji

W zależności od rozmiaru uszkodzenia :
• komplet łożysk kulkowych i igiełkowych
• komplet uszczelniaczy obudowy
• łańcuch reduktora (ATC400, ATC450, ATC500, ATC700)
• kosz sprzęgłowy
• pompa oleju
• zestaw sprzęgieł
• olej przekładniowy BMW

Do napraw używamy wyłącznie części oryginalnych

Zastrzeżenia prawne :
Techauto , zastrzega, że wszystkie nazwy i znaki handlowe zostały podane wyłącznie w celach informacyjnych i nie mają na celu sugerowania jakichkolwiek powiązań gospodarczych i więzów handlowych pomiędzy firmą Techauto, a odpowiednimi firmami będącymi właścicielami odpowiednich znaków. Wszystkie znaki handlowe stanowią własność ich odpowiednich właścicieli.

Projekt i Realizacja: WiDI ART Studio